dinsdag 11 maart 2014

Maak je eigen unieke mokken DIY: Sharpie Mugs!

Hoe leuk is het om s'ochtend je favoriete koffie of thee uit je eigen ontworpen mok te drinken?! Nou zo leuk dus!!!! Niet alleen LVT(leukvoorthuis) maar ook om bijvoorbeeld cadeau te doen met een toepasselijke quote of tekst.

Het fenomeen DIY Sharpie mugs leeft al een tijdje op Pinterest en ik zag het af en toe wel eens voorbij komen, iedere keer wanneer ik het zag dacht ik wat super leuk die wil ik kopen!! Maaaarrr het kan nog veel gemakkelijker gewoon zelf maken, het enige wat je nodig hebt is: 
- een oven
- één of meerdere stenen mokken
- Eventueel een ander stenen voorwerp zoals wat ik heb gedaan gebakschotels
- En een permanente marker

Stap 1: Zorg dat je stenen voorwerpen goed ontvet zijn, dus eerst nog even afwassen voor dat je begint!!





























Stap 2: Wat ga je op de voorwerpen schrijven of tekenen? Maak de mokken persoonlijk door er je eigen naam of eigen favoriete spreuk op te zetten! Oeps foutje...als er iets niet helemaal goed gaat kun je het met alcohol er zo weer afpoetsen;)






























Stap 3: Wanneer je alle mokken versiert hebt moeten de voorwerpen in de oven zodat de zwarte stift er goed in trekt. Dit doe je voor ongeveer 30 minuten op 220 graden. 

Nu is het wachten tot je kunstwerken gebakken zijn, wees niet te enthousiast om direct de gloeiend hete voorwerpen uit de oven te pakken want dit doet zeer (en ja ik spreek uit ervaring haha). 

TIP: NIET IN DE VAATWASSER DOEN!!! 

EN HET RESULTAAT MAG ER ZIJN VIND IK ZELF!!! :)































Heb je nu zelf totaal geen tijd of geduld om dit te maken, ik wil ze met liefde in opdracht voor je maken!!!


X- Mariel

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen